Regulamin organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTÓW LECZNICZYCH ALLMEDICA sp. z o.o., ALLMEDICA MEDYCYNA ESTETYCZNA sp. z o. o., ALLMEDICA Badania Kliniczne sp. z o. o. sp. k., Alldiagnostica sp. z o. o.
- Postanowienia ogólne
- Allmedica sp. z o.o. oraz Allmedica Medyczyna Estetyczna sp. z o. o., ALLMEDICA Badania Kliniczne sp. z o. o. sp. k., Alldiagnostica sp. z o. o., zwane dalej łącznie ALLMEDICA są podmiotami leczniczymi, działającymi na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie.
- Do wykonywania zadań przez Allmedica ustala się wewnętrzną organizację, przedstawioną w dalszej części niniejszego Regulaminu.
- Firma podmiotu leczniczego
- Podmioty lecznicze działają pod firmą: Allmedica sp. z o.o., Allmedica Medycyna Estetyczna sp. z o.o. oraz ALLMEDICA Badania Kliniczne sp. z o. o. sp. k., Alldiagnostica sp. z o. o..
- Podmiot leczniczy używa nazwy skróconej: Allmedica, Allestetis, Alldental, Alldiagnostica.
- Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Celem Allmedica jest zapewnianie podstawowej opieki zdrowotnej, udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań służących ratowaniu, przywróceniu i poprawie zdrowia, wykonywanie operacji w ramach funkcjonującego bloku operacyjnego oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
- Do zadań Allmedica w szczególności należą:
- udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej
- udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu specjalistycznej opieki zdrowotnej, w ramach kompetencji lekarzy różnych specjalności,
- przeprowadzanie badań przesiewowych i bilansowych określonych grup ludności.
- Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- W skład Allmedica wchodzą przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego:
- Allmedica sp. z o. o.
- Allmedica Medycyna Estetyczna sp z o. o.
- ALLMEDICA Badania Kliniczne sp. z o. o. sp. k.
- Alldiagnostica sp. z o. o.
- Nadzór merytoryczny nad działaniem podmiotu leczniczego sprawuje Prezes Zarządu poszczególnych spółek.
- W skład Allmedica wchodzą przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego:
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach organizacyjnych
podmiotu leczniczego
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
-
Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się przy wykorzystaniu szeregu
możliwych kanałów komunikacji:
- Telefonicznie - dzwoniąc do Centrum Obsługi Pacjenta Allmedica pod nr +48 22 610 10 10
- e-rejestracji – rejestrując się on-line przy użyciu strony allmedica.pl lub alldiag.pl lub allestetis.pl lub alldental.pl
- Strefy Self check-in – rejestracjąc się w placówkach w dedykowanych do tego celu kioskach
- Aplikacji Messenger – możliwość szybkiej rejestracji 24h/d, 7 dni w tygodniu przy wykorzystaniu automatycznego bota
- Bota głosowego – automatyczny konsultant dostępny 24h/d, 7 dni w tygodniu, rejestracja możliwa przy pomocy głosowego wybór dostępnych terminów oraz specjalizacji
- Kontakt osobisty z Rejestracją w danej placówce
- W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać:
- skierowanie od Partnera Medycznego – w przypadku gdy umowa pomiędzy Allmedica, a Partnerem Medycznym przewiduje udzielenie świadczenia na podstawie skierowania,
- kartę ubezpieczenia – w przypadku gdy pacjent korzysta ze świadczenia zdrowotnego w ramach umowy Allmedica z Partnerem Medycznym i umowa ta przewiduje identyfikację tożsamości pacjenta na podstawie karty,
- dowód tożsamości – w każdym przypadku gdy istnieje potrzeba potwierdzenia tożsamości osoby.
- W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z Art. 17 i Art. 26 ustawy z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.08.52.417)
- Zgoda na udzielenie świadczenia zabiegowego musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu, z wyjątkiem zabiegu iniekcji.
- Zgoda na udzielenie świadczenia zabiegowego osobie niepełnoletniej musi być złożona przez opiekuna ustawowego takiej osoby.
- Po zarejestrowaniu się do lekarza, w umówionym dniu i o określonej godzinie pacjent
odpowiednio wcześniej zgłasza się do przyjęcia we wskazanej placówce i gabinecie
lekarskim. Na określony typ wizyty należy przybyć:
- 10 min. przed wizytą - standardowa wizyta lekarska
- 30 min. przed wizytą - wizyta medycyny pracy/ badanie endoskopowe/ zabieg
- 1 h przed wizytą – operacja, inne (w tym badania przesiewowe raka jelit grubego)
- W przypadku konieczności wykonania uzupełniającego badania diagnostycznego, konsultacji specjalistycznej lub zabiegu, w trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego, świadczenia te realizowane są niezwłocznie.
- W miarę możliwości konsultacje lub badania towarzyszące powinny odbywać się w tym samym pomieszczeniu, bez konieczności przemieszczania się pacjenta. Dopuszcza się przejście pacjenta do innych pomieszczeń, jeśli uzasadnione jest to niezbędnym wyposażeniem technicznym lub warunkami przeprowadzenia konsultacji (zabiegu).
- W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- System potwierdzania / odwoływania / anulowania wizyt
- W celu zwiększenia dostępności terminów wizyt ALLMEDICA stosuje system potwierdzania obecności w ramach dokonanych rezerwacji.
- W tym celu z pacjentami podejmowany jest wielokrotny kontakt w formie sms, wiadomości głosowej (bot) oraz telefoniczny. ALLMEDICA podejmuje kilkakrotny kontakt z pacjentem z prośbą o potwierdzenie wizyty („wybierz 1”) lub jej anulowanie („wybierz 2”). Każdorazowo potwierdzenie lub anulowanie danej wizyty przez pacjenta zakańcza kontakt ze strony ALLMEDICA.
-
Ilość prób kontaktu z pacjentem jest ograniczona.:
-
W przypadku pacjentów, którzy posiadają telefony komórkowe:
- max. dwukrotna wysyłka wiadomości sms
- max. trzykrotny kontakt z wiadomością głosową (bot),
- max. dwukrotny kontakt ze strony Konsultanta ds. Obsługi Pacjenta
–> sumarycznie daje to łącznie 7 prób kontaktu z pacjentem -
W przypadku pacjentów posiadających telefony stacjonarne:
- max. trzykrotny kontakt z wiadomością głosową (bot)
- max. dwukrotny kontakt ze strony Konsultanta ds. Obsługi Pacjenta
–> łącznie możliwych 5 prób kontaktu z pacjentem -
W przypadku pacjentów posiadających numer zagraniczny:
–> łącznie możliwych 5 prób kontaktu z pacjentem
-
W przypadku pacjentów, którzy posiadają telefony komórkowe:
- Dla zwiększenia możliwości odwołania wizyty Allmedica udostępnia również dodatkowe kanały komunikacji dzięki którym w łatwy i szybki sposób pacjent może poinformować podmiot realizujący świadczenie o swojej rezygnacji z zarezerwowanej wizyty, dając tym samym możliwość skorzystania z zarezerwowanego wcześniej terminu innym pacjentom.
-
Pacjent zatem może niezależnie od dnia tygodnia oraz pory dnia odwołać swoją wizytę:
- smsem w odpowiedzi na otrzymaną prośbę o potwierdzenie wizyty (wybierz 1) lub jej anulowanie (wybierz 2)
- za pomocą swojego indywidualnego konta na e-rejestracji dostępnej pod adresem: allmedica.pl lub alldiag.pl lub allestetis.pl lub alldental.pl, po wybraniu swojej wizyty klikając ODWOŁAJ
- Ponadto w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 20:30 oraz w soboty w godzinach od 8:00 do 18:00 pacjent może zrezygnować z wizyty dzwoniąc do CENTRUM OBSŁUGI PACJENTA na numer +48 22 610 10 10
- W przypadku braku potwierdzenia wizyty, Allmedica zastrzega sobie możliwość braku przeprowadzenia wizyty.
- Nie wymagają potwierdzenia rezerwacje, dla których wizyta zaplanowana jest na dzień w którym dokonano rezerwacji jak również kolejny dzień roboczy. W przypadku wymienionych sytuacji rezerwacja wizyty zostaje potwierdzona automatycznie. Nie wymagają potwierdzenia również rezerwacje potwierdzone przez ubezpieczyciela.
- W przypadku dwukrotnego niestawienia się na wizytę w ramach Ośrodka Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży (NFZ) lub odwołania tejże wizyty w czasie krótszym niż 6 godzin roboczych pracy placówki, wszystkie pozostałe umówione rezerwacje Pacjenta zostaję odwołane. Pacjent w przypadku chęci skorzystania z dalszej pomocy Ośrodka musi rozpocząć cykl terapeutyczny od nowa.
- Ograniczenie możliwości korzystania z dostępnych kanałów komunikacji
Z uwagi na chęć dostarczenia pacjentom szerokiego wachlarzu możliwych świadczeń, dostępnych terminów jak również świadczenia usług na możliwie najwyższym poziomie ALLMEDICA zabiega o obecność swoich pacjentów w potwierdzonych przez nich terminach.
W sytuacji pojawienia się u pacjenta większej ilości nieuzasadnionych nieobecności ALLMEDICA ograniczy pacjentowi możliwość korzystania z proponowanych udogodnień, tj. możliwości korzystania z wygodnych kanałów komunikacji poprzez wprowadzenie systemowej blokady uniemożliwiającej ich wykorzystanie.
Powyższe dotyczy wizyt odbywających się w oparciu o Umowę z NFZ. Nałożenie blokady zależne jest od ilości nieobecności, które wystąpiły w zakreślonym okresie czasu:
- 2 nieobecności w ciągu 14 dni
- 3 nieobecności w ciągu 90 dni
- 6 nieobecności w ciągu 365 dni
W sytuacji nałożenia blokady systemowej pacjent traci możliwość zdalnego (dostępne kanały komunikacji) umówienia wizyty. W przedmiotowej sytuacji pacjent musi udać się do dowolnej placówki w celu osobistego umówienia wizyty. Po dokonaniu rezerwacji w placówce nałożona blokada zostaje automatycznie usunięta – pacjent ponownie ma możliwość dokonywanie zdalnej rezerwacji wizyt.
-
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie
zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów
oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Allmedica w ramach realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
- Allmedica w swojej działalności współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.
- Umowa o współpracy z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą obejmuje warunki kierowania pacjentów, finansowania świadczeń i nadzoru nad jakością wykonanego świadczenia zdrowotnego.
- Nadzór nad prawidłowością procesu udzielania świadczeń zdrowotnych wykonywanych przez inne podmioty wykonujące działalność leczniczą sprawuje odpowiednio prezes zarządu danej spółki.
- W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych.
- Lekarz w przypadkach uzasadnionych medycznie wydaje skierowania na leczenie balneoklimatyczne i sanatoryjne, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- W razie potrzeby lekarz wydaje niezbędne zaświadczenia o stanie zdrowia i przysługujących uprawnieniach z tytułu stanu zdrowia lub stopnia niepełnosprawności, w tym także zaświadczenia okresowej niezdolności do pracy (ZUS ZLA).
- Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Za pierwszy wyciąg lub odpis dokumentacji medycznej, kopia dokumentacji medycznej, sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych pacjent nie ponosi żadnych opłat.
- Każdy kolejny wyciąg dotyczący tej samej dokumentacji medycznej jest
odpłatny:
- 1 strona wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej 10,90 zł (brutto).
- 1 stronę kopii dokumentacji medycznej - 0,75 zł (brutto).
- udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych (na płycie CD-R) w wysokości 5,50 zł (brutto).
- Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
- W przypadku świadczenia zdrowotnego odpłatnego, pacjent przed rozpoczęciem udzielania tego świadczenia ma prawo poznać jego cenę.
- Świadczenia zdrowotne odpłatne są realizowane na podstawie:
- umowy z pracodawcą – w tym przypadku rozliczenie następuje w okresach ustalonych w umowie, a pracownik korzystający ze świadczenia zdrowotnego nie jest obciążany kosztami usługi,
- umowy z Partnerem Medycznym lub towarzystwem ubezpieczeń – w tym przypadku rozliczenie następuje w okresach miesięcznych, ustalonych w umowie, a pacjent korzystający ze świadczenia zdrowotnego nie jest obciążany kosztami usługi,
- indywidualnego rozliczenia z pacjentem.
- W przypadku świadczeń odpłatnych finansowanych indywidualnie, pacjent ma możliwość uregulowania należności za usługę po jej zakończeniu, z wyjątkiem operacji i zabiegów, gdzie należność jest uiszczana zawsze przed zabiegiem/operacją.
-
Zapłata za wykonane odpłatne świadczenia zdrowotne może być dokonana:
-wpłatą gotówkową za pokwitowaniem
-kartą
-przelewem na wskazany rachunek - w przypadku przedpłat za świadczenia realizowane w formie telemedycyny oraz firm, które mają zawartą z Allmedica umowę - Na życzenie pacjenta, za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura. Wówczas pacjent zamiast paragonu fiskalnego otrzymuje fakturę. Wraz z informacją o chęci otrzymania faktury Pacjent musi przed jej wystawieniem podać nr NIP kontrahenta, na którego faktura ma być wystawiona.
- Wysokość opłat za udzielanie świadczenia zdrowotnego innego niż finansowane ze
środków publicznych
Opłaty mogą być pobierane od pacjentów w następujących przypadkach:
- za świadczenia medyczne:
- w przypadku udzielenia świadczenia pacjentowi nieubezpieczonemu, lub takiemu który nie potrafi udokumentować swojego prawa do świadczeń medycznych w ramach zawartych umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych, zawartych z płatnikami, Partnerami Medycznymi, towarzystwami ubezpieczeniowymi,
- w przypadku udzielania świadczenia pacjentowi, który zgłosił się do Allmedica w trybie przyjęcia prywatnego,
- w przypadku udzielenia świadczenia pacjentowi, który korzysta ze świadczenie nie objętych umowami z NFZ
- za czynności administracyjne:
- za wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie
- za wydanie odpisu, wypisu lub kopii dokumentacji medycznej, potwierdzonej przez lekarza, dla potrzeb ubezpieczeniowych, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie
- za wydanie orzeczenia lekarskiego o stanie zdrowia pacjenta, dla potrzeb innych niż proces leczenia i diagnozowania choroby,
- za wydanie orzeczenia lekarskiego z przeprowadzonego badania kierowców, kandydatów dla kierowców lub pracowników, zgodnie z odpowiednimi przepisami w tym zakresie i zawartymi umowami o współpracy
- za świadczenia medyczne:
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych określona jest na stronie internetowej allmedica.pl, alldental.pl, allestetis.pl, alldiag.pl osobno dla każdego rodzaju świadczenia
- Wysokość opłat za udzielanie świadczenia zdrowotnego innego niż finansowane ze
środków publicznych
Opłaty mogą być pobierane od pacjentów w następujących przypadkach:
- Wysokość opłat za wizytę potwierdzoną i nieodwołaną
- Każda zarezerwowana wizyta o charakterze komercyjnym nie odwołana co najmniej 4h przed potwierdzoną wizytą traktowana jest jako wizyta płatna. W takim wypadku nieobecność pacjenta na zaplanowanej w rejestrze wizycie nie zwalnia go od poniesienia za nią płatności, gdyż Allmedica dopełniła wszelkich możliwych starań, będąc w gotowości do spełniania świadczenia ponosząc z tego tytułu szereg kosztów operacyjnych.
- Opłata za wizytę, na której pacjent się nie pojawił, regulująca koszty operacyjne, o których mowa w pkt. 1 wynosi 100 zł (kara umowna).
- Opłaty związane z wizytą dotyczącą małoletniego obciążają jego opiekunów prawnych.
- Płatność za wizytę musi być uregulowana przed kolejną zaplanowaną wizytą. W sytuacji jej nieuregulowania zastosowanie ma zapis zawarty w rozdziale kolejnym.
- Zwolnienie z płatności, o której mowa w pkt. 2 może nastąpić wyłącznie w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach rozpatrywanych w drodze złożonej Reklamacji przesłnej na adres: reklamacje@allmedica.pl.
- Zwolnienie z płatności, o którym mowa w pkt. 5 musi być udokumentowane przez pacjenta przedłożeniem pisemnego lub mailowego usprawiedliwienia nieobecności uargumentowanego obiektywnymi przesłankami.
- Odstępstwem od konieczności udokumentowania swojej nieobecności są uprawdopodobnione sytuacje, w których nieobecność pacjenta wynikała z obiektywnych okoliczności, na które pacjent nie miał wpływu.
- W przypadku nieuregulowania płatności, o której mowa w pkt. 2 Allmedica Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zablokowania pacjentowi-dłużnikowi dostępnych form komunikacji w tym m.in. konto pacjenta (e-rejestracja), możliwość rejestracji telefonicznej, chat, chatbot. W takim wypadku możliwą formą zarejestrowania wizyty jest stawienie się w dowolnej placówce Allmedica i dokonanie rezerwacji osobiście po uprzednim uregulowaniu należności. Istnieje również możliwość uregulowania należności przelewem i przesłanie na dedykowany adres mailowy potwierdzenia wykonania przelewu celem odblokowania dostępnych form komunikacji.
- Postępowanie dochodzenia należności od dłużników Allmedica
- Allmedica stosuje procedurę windykacyjną w wyjątkowych przypadkach, w których pacjent w sposób jawny uchyla się od uregulowania powstałej należności. Procedura windykacyjna poprzedzona jest nie obciążoną kosztami próbą kontaktu z Pacjentem i prośbą o uregulowanie należności celem polubownego zakończenia sprawy.
- Wysokość opłat naliczanych wobec pacjenta, który nie uregulował płatności za wizytę
w przypadku wszczęcia wobec takiego pacjenta procedury windykacyjnej:
- Koszt przygotowania i wysyłki I monitu – 25 zł
- Koszt przygotowania i wysyłki II monitu – 25 zł
- Koszty przygotowania i wysyłki listu windykacyjnego wystosowanego przez Kancelarię zewnętrzną – 61,50 zł
- Przebieg procedury windykacyjnej oraz skutki jej zastosowania
- Koszty za poszczególne etapy procedury windykacyjne naliczane są adekwatnie do podjętych w danym czasie działań
- W przypadku braku uregulowania należności głównej wraz z naliczonymi kosztami windykacyjnymi na etapie procedury windykacyjnej kwota, która skierowana zostanie na drogę postępowania sądowego stanowi sumę należności głównej i łącznych kosztów postępowania windykacyjnego.
- W odniesieniu do małoletnich Pacjentów powyższe koszty obciążają ich opiekunów prawnych solidarnie.
- Skargi/zażalenia/reklamacje
Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi/ zażalenia na zachowanie lub czynności personelu Allmedica bądz też złożenia Reklamacji odnośnie pozostałych kwestii, które dotyczyły realizowanego świadczenia. Skargi/ zażalenia/ reklamacje przyjmowane są przez pracowników Centrum Obsługi Pacjenta oraz Rejestracji Allmedica jak również pod adresem milowym reklamacje@allmedica.pl. Skarga/ zażalenie/ reklamacja może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 30 dni.
- Postanowienia końcowe
- Regulamin organizacyjny ustala Prezes Zarządu Allmedica Sp. z o.o. wraz z Prezes Zarządu Allmedica Medycyna Estetyczna Sp. z o.o., Członkiem Zarządu Allmedica Badania Kliniczne sp. z o.o. sp. k. oraz Prezesem Zarządu Alldiagnostica sp. z o. o.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji, umieszczenie na stronie internetowej, e-rejestracji ALLMEDICA, jak również poprzez udostępnienie go za pośrednictwem Kiosków Self Check-in
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Allmedica.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.09.2022 r.